Høringssvar om forslag til ny forskrift om deling av sanntidsinformasjon
Vi har sendt inn høringssvar til Vegdirektoratets forslag til endringer i forskrift om tilgjengeliggjøring av sanntids veg- og trafikkinformasjonstjenester.
229 resultater
Vi har sendt inn høringssvar til Vegdirektoratets forslag til endringer i forskrift om tilgjengeliggjøring av sanntids veg- og trafikkinformasjonstjenester.
Den nye veilederen for omsetning av bærekraftig biodrivstoff utenfor omsetningskravet var tema for Drivkraft Norges frokostmøte tirsdag 30. april.
Miljødirektoratets seneste klimarapport kan ikke forstås på noen annen måte enn at de ønsker å fjerne bærekraftig biodrivstoff som klimatiltak. De har kun fokus på elektrifisering og ser helt bort i fra at økt bruk av bærekraftig avansert biodrivstoff har det største potensialet til å få ned utslippene i transportsektoren raskt nok slik at vi kan nå klimamålene for 2030.
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar om ny styringsavtale for Enova som utdyper vårt innlegg på Klima- og miljødepartementets innspillsmøte 18. april.
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar til Energidepartementet om fornybardirektiv III (Renewable Energy Directive III). I høringssvaret vårt oppfordrer vi Miljødirektoratet til å legge opp til et tett samarbeid med både transportetatene og NVE i arbeidet med å følge opp artikkel 25 i fornybardirektiv III.
Drivkraft Norge har lenge fremhevet dynamisk veiprising som en effektiv løsning for å møte utfordringene knyttet til finansiering av veinettet. Det er oppmuntrende at regjeringen i NTP viser til potensialet i ny teknologi, som muliggjør mer treffsikre bompengeopplegg som også ivaretar personvernhensynet.
Drivkraft Norge, bransjeforeningen for selskaper som selger drivstoff og energi, deltok i dag på høring om Nasjonal transportplan (NTP) 2025-2036 i transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget. Der fokuserte vi på teknologinøytralitet, dynamisk veiprising, ladeinfrastruktur og tettere samarbeid mellom myndighetene og bransjen.
Drivkraft Norge arrangerer frokostmøte på NIO House 30. april kl. 08:00-09:30 om hvordan det offentlige kan anskaffe biodrivstoff utenfor omsetningskravet.
Regjeringen la i dag frem ny Nasjonal transportplan for perioden 2025-2036. Planen er å bruke i overkant av 1300 milliarder over planperioden på 12 år. Innenfor denne rammen er det blant annet satt av 3,7 milliarder til en forsterket innsats for lading av tungbil. Drivkraft Norge savner likevel en mer teknologinøytral vurdering av effektive klimatiltak.
Hvis du vil forstå hvorfor Norge er helt avhengig av biodrivstoff for å nå klimamålet om halvering av klimagassutslipp for transport innen 2030, lytter du til podcast-serien «Drivstoff for en grønnere verden». I denne episoden er det biodrivstoff som diskuteres.