Møt vårt medlem Circle K Norge
Foto: Circle K Norge AS
I samtale med Gordon Lawlor, Vice President og Norgessjef i Circle K Norge AS.
Foto: Circle K Norge AS
I samtale med Gordon Lawlor, Vice President og Norgessjef i Circle K Norge AS.
Kan du gi oss en kort introduksjon til ditt selskap, inkludert hva dere gjør og deres rolle i drivstoffmarkedet?
Vi er Norges ledende tilbyder av energi til transport og servicehandel med et nettverk på over 450 servicestasjoner. Circle K Norge driver 251 betjente fullservice-stasjoner som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat, samt 202 automatiserte stasjoner, inkludert truckstopp for tungbiler.
Vi fortsetter å utvide vårt nettverk av hurtigladere over hele Norge og har nå over 1000 ladestasjoner på rundt 120 av våre stasjoner.
Vi er også en drivstoffgrossist og har flere terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder over hele Norge. Omtrent 3000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.
Circle K har en hundreårig historie i Norge. Det hele startet, med Norsk Brændselsolje A/S og merkenavnene MIL og BP. Senere kom Norsk Olje AS (Norol), Statoil Norge AS, og Statoil Fuel & Retail AS (Statoil), og nå Circle K Norge AS (Circle K).
Circle K i Norge er en del av det internasjonale Alimentation Couche-Tard Inc. ("Couche-Tard"), en ledende global aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkontor i Laval, Canada.
Hva ser du som de største utfordringene og mulighetene for drivstoffmarkedet i fremtiden?
Jeg tror mobilitets- og energibehovene til norske kunder vil fortsette å endre og utvikle seg i fremtiden. Vi vil fortsette å bygge et omfattende hurtigladenettverk for nåværende og fremtidige elektriske kjøretøy, inkludert personbiler, varebiler og tunge lastebiler. For kunder som foretrekker bensin- eller dieselkjøretøy, vil vi fortsette å investere i de mest miljøvennlige biodrivstoffene som er tilgjengelig. Og selvfølgelig vil vi fortsette å utvikle vårt tilbud og styrke vår ledende posisjon innen bilvask i Norge.
Våre butikker skal tilby den beste maten, kaffen og drikkevarene på markedet, og vi fokuserer på kontinuerlig innovasjon og forbedring. Vi vil fortsette å investere i kundefasiliteter som toaletter og sitteområder.
Til slutt, og kanskje det viktigste av alt, som en av de største arbeidsgiverne i Norge, investerer vi mye i opplæring og utvikling av våre ansatte for å sikre trygge, gode arbeidsplasser og gode kundeopplevelser på våre butikker over hele Norge.
Er det noe om drivstoffmarkedet du mener flere bør være klar over?
Energistasjoner i Norge er en viktig del av landets kritiske infrastruktur og totale beredskap. Myndighetene må bli mer oppmerksomme på dette for å sikre at vi har nødvendig beredskap i fremtiden.
Hva er deres fremtidsplaner? Har dere noen spennende mål og ambisjoner for utvikling?
Vi er et innovativt selskap, vi tenker nytt, vi investerer i teknologi og forbedrer systemer og rutiner for å sikre at kundebesøket er så effektivt og enkelt som mulig. Vårt kundeløfte er at det skal være trygt og enkelt å være kunde hos oss, og det skal være enkelt å gjøre dette på en bærekraftig måte. Derfor jobber vi hardt for å gjøre besøkene hos oss så effektive og hyggelige som mulig. Våre ansatte vet hva som skal til for å gjøre besøket til en behagelig pause kundene trenger og lengter etter i en travel hverdag. Circle K har som mål å redusere vår miljøpåvirkning, være en inkluderende arbeidsplass, og støtte samfunnet rundt oss.
Med sommeren rett rundt hjørnet, har du noen tips eller råd til våre følgere angående drivstoffbruk i år?