19.12.2024 | Gass Høringssvar på forslag til forskrift om forbud mot bruk av fossile brensler i industrien
12.12.2024 | Drivstoff, Industri, Drivkraft Norge MHService er nytt medlem i Drivkraft Norge Torsdag 12. desember 2024 ble MHService tatt opp som nytt medlem i Drivkraft Norge, fra og med 1. januar 2025.
11.12.2024 | Drivstoff, Gass Innspill til høring av forslag til forskrift om håndtering av farlig stoff
03.12.2024 | Tall og fakta, Biodrivstoff, Elektrisitet, Drivkraft Norge Drivkraft Norges medlemmer bidrar med betydelige klimakutt Beregninger fra Statistisk Sentralbyrå (SSB) viser at uten elektrisitet og biodrivstoff ville CO2-utslippene i veitrafikken vært 35 prosent høyere i 2023. De faktiske utslippene var på 7,9 millioner tonn CO2, mens de ville vært 10,6 millioner tonn uten disse klimatiltakene.
25.11.2024 | Høringssvar Innspill om endringer i klimakvoteregelverket - CCU-forordningen og MR-forordningen
22.11.2024 Dette henger ikke på greip, Vedum! I finansministerens motinnlegg til Aftenpostens leder om behov for veibruksavgift på elbil, kan det virke som om Vedum ikke har lest den omfattende utredningen som han selv sier han har lagt i skuffen sin.
31.10.2024 | Drivkraft Norge, Veiprising Å si nei til veiprising er å gå baklengs inn i framtiden Regjeringen har nå lagt planene om veiprising i skuffen. I et nylig NTB-intervju begrunner finansminister Trygve Slagsvold Vedum dette med at det ville blitt "rart og urettferdig" å innføre veiprising når stadig flere kjøper elbil. For oss i Drivkraft Norge er denne argumentasjonen uforståelig.