-
Drivkraft Norge deltok på høring om NTP 2025-2036
Drivkraft Norge, bransjeforeningen for selskaper som selger drivstoff og energi, deltok i dag på høring om Nasjonal transportplan (NTP) 2025-2036 i transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget. Der fokuserte vi på teknologinøytralitet, dynamisk veiprising, ladeinfrastruktur og tettere samarbeid mellom myndighetene og bransjen.
-
Drivstoff for en grønnere verden
Hvis du vil forstå hvorfor Norge er helt avhengig av biodrivstoff for å nå klimamålet om halvering av klimagassutslipp for transport innen 2030, lytter du til podcast-serien «Drivstoff for en grønnere verden». I denne episoden er det biodrivstoff som diskuteres.
-
Bli kjent med vår nye fagsjef, Hanne Tollerud!
Vår nye medarbeider og kollega er allerede godt i gang med sitt virke hos oss, og i denne artikkelen kan du bli bedre kjent med Hanne.
-
Høring om utslippsreduksjoner i jernbanesektoren
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar på Jernbanedirektoratet sin utredning «KVU Green». Vi mener den avviser bruk av avansert biodrivstoff på feilaktig grunnlag.
-
Statsbudsjettet: – Ulogisk og lite forutsigbart om biodrivstoff
Regjeringen foreslår å øke omsetningskravet for veitrafikken, innføre faste kontrollpunkter og senke veibruksavgiften på fossilt – men ikke fornybart. Les Drivkraft Norges kommentarer til forslaget til statsbudsjett for 2024.
-
Ledig stilling som fagsjef
Vil du jobbe med klima, næring og samfunnspåvirkning? Vi er på jakt etter en ny fagsjef som får særlig ansvar for å jobbe opp mot myndigheter og politikere.
-
Klimarapport lansert: her er våre vurderinger
Miljødirektoratet har lagt frem ny rapport om hvilke klimatiltak som må til fram mot 2030. Drivkraft Norge mener utslippene vil reduseres raskere og mer effektivt hvis vi lar alle fornybare løsninger få lik mulighet til å bidra.
-
Myndighetskrav kan hindre utvikling
Drivkraft Norge mener at ladebransjen selv må få utvikle fremtidens betalingsløsninger. Det vil på lang sikt være til forbrukerens beste.
-
Vi må doble antall hurtigladere på 3 år
I dag er det 115 elbiler per hurtiglader i Norge. På tre år må vi doble antallet for å kunne dekke behovet til den voksende elbilparken. Hvordan skal vi få det til? Dette var spørsmålet under tirsdagens frokostmøte “Lading og strømnettet”.
-
Innspill til behandling av revidert nasjonalbudsjett 2022
Drivkraft Norge har sendt inn en rekke innspill på revidert nasjonalbudsjett til Stortingets finanskomite.