- 
Hvor ble det av rekkeviddeangsten?Fra å ha vært et av årets nyord i 2013, har rekkeviddeangst de siste årene blitt stadig mindre omtalt i media. 
- 
Drivkraft Norge med fire viktige innspill til statsbudsjettet for 2026Drivkraft Norge har oversendt fire sentrale innspill til regjeringens arbeid med statsbudsjettet for 2026. Innspillene fokuserer på karbonlekkasje i sjøfarten, bærekraftig biodrivstoff, dynamisk veiprising og innføring av reduksjonsplikt. 
- 
Hurtiglading fortsetter å økeI 2024 omsatte Drivkraft Norges medlemmer 360 GWh strøm til hurtiglading av elbiler i det norske markedet. Det er en økning på 19 prosent sammenlignet med året før. 
- 
Bekymret for karbonlekkasje og motstridende signaler om biodrivstoffDrivkraft Norge har den siste uken deltatt i høringer hos Finanskomiteen, Energi- og miljøkomiteen og Næringskomiteen på Stortinget for å kommentere statsbudsjettet for 2025. To hovedtemaer sto i fokus: faren for karbonlekkasje ved innføring av særnorske CO2-avgifter for sjøfarten, og myndighetenes motstridende kommunikasjon om biodrivstoff. 
- 
Salg av strøm til lading av elbiler fortsetter å økeI 2023 omsatte Drivkraft Norges medlemmer 315 GWh strøm til lading av elbiler i det norske markedet. Det er en økning på 32 prosent sammenlignet med året før. Videre har antall lademuligheter fra våre medlemmer mer enn doblet seg fra 2022 til 2023. 
- 
Høringsinnspill til nye statlige planretningslinjer for arealbruk og mobilitetVi har sendt inn innspill til Kommunal- og distriktsdepartementets høring av forslag til nye statlige planretningslinjer for arealbruk og mobilitet. 
- 
Drivkraft Norge ber om utsatt frist og bedre tilrettelegging for ETS2-rapporteringDrivkraft Norge har sendt inn høringsinnspill til Miljødirektoratets forslag om endringer i klimakvoteforskriften for å innføre ETS2. Vi etterlyser en utsatt frist og bedre tilrettelegging for å kunne rapportere på det nye regelverket. 
- 
– Myndighetene må beskrive vilkårene for å få redusert CO2-avgift som kvotepliktig skipDrivkraft Norge oppfordrer i et høringssvar til at myndighetene i veileder beskriver hvilke vilkår som omsetterne må få dokumentert for at skip skal vurderes som kvotepliktig innenriks sjøfart med redusert CO2-avgift. 
- 
Full gass mot en fremtid med reduksjonspliktDrivkraft Norge mener klimapolitikken må vris til å fokusere på utslippsreduksjoner, fremfor teknologi. Løsningen kan være å få på plass et reduksjonspliktsystem. 
