-
Høringsinnspill på forslag om klimakrav til offshorefartøy
Drivkraft Norge støtter forslaget om å innføre reduksjonsplikt basert på livsløpsutslipp, men er kritisk til at bærekraftig biodrivstoff holdes utenfor. Vi mener tiltaket bør være teknologinøytralt for å sikre mest mulig effektiv reduksjon av klimagassutslipp og likebehandling av alle drivstofftyper.
-
Innspill til Enovas støtteprogram for store klima- og energisatsinger i industrien
Drivkraft Norge gir innspill til Enovas nye tema under støtteprogram for store klima- og energisatsinger i industrien.
-
Nytt styre i Drivkraft Norge
Generalforsamlingen i Drivkraft Norge er i dag gjennomført, og har valgt vårt nye styre.
-
Drivkraft Norges medlemmer bidrar med betydelige klimakutt
Beregninger fra Statistisk Sentralbyrå (SSB) viser at uten elektrisitet og biodrivstoff ville CO2-utslippene i veitrafikken vært 35 prosent høyere i 2023. De faktiske utslippene var på 7,9 millioner tonn CO2, mens de ville vært 10,6 millioner tonn uten disse klimatiltakene.