- 
Klimadirektørene har rett: Ikke utelukk biodrivstoff!Når klimadirektørene i Norges fire største byer går sammen i et opprop i Aftenposten mandag 27. september, bør politikerne lytte nøye. I sine seks punkter til de kommende regjeringsforhandlingene om hvorfor kommune-Norge spiller en viktig klimarolle, er bruk av biodrivstoff til busser og lastebiler helt vesentlig. Drivstoffbransjen er klar til å bidra. 
- 
Høringssvar om alternative drivstofferDrivkraft Norge har besvart høringen om forslag til forskrift om infrastruktur for alternative drivstoffer (DAFI-direktivet). 
- 
Fortsatt mulig med biodrivstoff i offentlige anskaffelserSelv om Direktoratet for økonomistyring (DFØ) sin veiledende drivstoffmatrise nå gir biodrivstoff samme «miljøpoeng» som standard diesel, er det fremdeles mulig for offentlige anskaffelser å bruke biodrivstoff til å redusere sine utslipp. 
- 
Inger-Lise gjestet EkkoDrivkraft Norges generalsekretær deltok denne uken i NRK P2-programmet Ekko, hvor hun snakket om hvordan fornybart drivstoff kan gjøre dieselbilen til en del av løsningen. 
- 
Høring om ny NTPGeneralsekretær Inger-Lise M. Nøstvik deltok på transport- og kommunikasjonskomiteens digitale høring om ny Nasjonal Transportplan (NTP). Med seg hadde hun tre hovedbudskaper om behov for biodrivstoff, hjelp til ladeinfrastruktur og innføring av veiprising. 
- 
Forventer at fornybart drivstoff får plass i ny NTPDrivkraft Norge og Kongelig Norsk Automobil Klub (KNA) forventer at Nasjonal transportplan legger til rette for å inkludere alle teknologier som reduserer utslipp. 
- 
Statsråden må svare om reduksjonspliktDrivkraft Norge har lenge etterlyst at norske myndigheter må se nærmere på reduksjonsplikt som en erstatning for dagens omsetningskrav for biodrivstoff. Nå har saken nådd Stortinget. 
- 
Bli oppdatert på drivstoffsalgetNye tall fra SSB viser at salget av drivstoff til veitrafikken i oktober var 4 prosent lavere enn i oktober i fjor. Salget av bensin er på samme nivå, men salget av diesel falt med nesten 6 prosent. 
- 
– Uheldig at Klimakur ikke er teknologinøytralFor å nå norske klimamål er vi avhengig av et samspill mellom flere teknologier. Drivkraft Norge mener derfor det er uheldig at Klimakur ikke vurderer klimaeffekten av ulike teknologier ut ifra like kriterier. Les vårt høringssvar til Klimakur 2030 her. 
- 
Innspill for å redusere koronakrisens økonomiske konsekvenser for bransjenDrivkraft Norge har i dag sendt brev til finanskomiteen og finansdepartementet hvor det blant annet bes om at innbetalingen av særavgifter utsettes. 
