- 
Fornuftig utsettelse av bioavgiftVeibruksavgiften på biodrivstoff innføres ikke fra 1. januar 2020, som planlagt, men utsettes til 1. juli samme år. Det er positivt med en utsettelse, men nyttetransportens ønske om mer fornybart drivstoff, er ikke løst. 
- 
Oppfølging av handlingsplanDrivkraft Norge har vurdert handlingsplanen for alternative drivstoff, og har følgende innspill til videre oppfølging. 
- 
Glad for teknologinøytral og langsiktig biopolitikkDrivkraft Norge er positive til den signaliserte biodrivstoffpolitikken i budsjettforliket, og at det ikke ble gjort kortsiktige endringer for å saldere budsjettet. 
- 
- 
Ap og KrF positive til veiprisingI stedet for dagens bompengeordning, ønsker de å erstatte dette med veiprising. – En god nyhet, mener Drivkraft Norges generalsekretær. 
- 
Ny merking på drivstoffpumpeneI oktober innfører EU standardiserte merker for drivstoff, som skal gjelde i hele Europa. 
- 
Årskonferanse: «Energi i endring»Velkommen til vår årskonferanse 24. oktober! Vi kan by på faglige innlegg og politisk duell om fremtidens drivstoff og energi. Ettersom vi denne høsten har endret navn til Drivkraft Norge, vil vi også markere navnebyttet vårt. 
- 
Drivkraft Norge på høringsturnéI forbindelse med at statsbudsjettet behandles i Stortingets fagkomiteer deltar Drivkraft Norge på flere av høringene. Vi har tre hovedtemaer; biodrivstoff, dynamisk veiprising og bransjens energistasjoner. 
- 
Sterk økning i omsetningen av biodrivstoffAndelen biodrivstoff i 2016 og 2017 var langt over det pålagte omsetningskravet. 
- 
Bransjeerklæring: Bare bærekraftig biodrivstoffAlt biodrivstoff som selges av Drivkraft Norges medlemmer, også det som omsettes utover omsetningskravet, skal oppfylle EUs bærekraftskriterier. 
