-
Klimarapport lansert: her er våre vurderinger
Miljødirektoratet har lagt frem ny rapport om hvilke klimatiltak som må til fram mot 2030. Drivkraft Norge mener utslippene vil reduseres raskere og mer effektivt hvis vi lar alle fornybare løsninger få lik mulighet til å bidra.
-
Nytt styre i Drivkraft Norge
På generalforsamlingen 25. mai ble det valgt nytt styre i Drivkraft Norge.
-
Innspill til Energikommisjonen
Drivkraft Norge har sendt høringsinnspill til Energikommisjonens NOU 2023:3 «Mer av alt – raskere».
-
Høring: omsetningskrav for sjøfart
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar på regjeringens forslag om å innføre omsetningskrav for sjøfart. Les våre innspill til utformingen av omsetningskravet her.
-
Positivt med økt omsetningskrav – men fra 1. januar 2024
Drivkraft Norge er positive til økt bruk av biodrivstoff i luftfarten, og at omsetningskravet derfor økes. Vi vil derimot anbefale at kravet ikke endres før 1. januar 2024.
-
Høring om veiprisingskonsepter
Skattedirektoratet og Statens Vegvesen har laget en utredning hvor de skisserer ulike modeller for hvordan et veiprisingssystem kan fungere og tas i bruk. Denne har nå vært ute på høring, og Drivkraft Norge har sendt inn et skriftlig høringssvar som kan leses her.
-
Ladeoperatørene organiserer seg i Drivkraft Norge
De største ladeoperatørene i Norge har valgt å organisere seg i Drivkraft Norge - bransjeforeningen for selskaper som selger drivstoff og energi i det norske markedet.
-
Myndighetskrav kan hindre utvikling
Drivkraft Norge mener at ladebransjen selv må få utvikle fremtidens betalingsløsninger. Det vil på lang sikt være til forbrukerens beste.
-
Klimanøytrale løsninger innen 2050
Tirsdag lanserte Drivkraft Norge LPG-bransjens veikart for bransjens ambisjoner om klimanøytrale løsninger innen 2050. Med veikartet ønsker vi å vise hvordan framtidens LPG, basert på fornybare råstoffer, kan bidra til Norges grønne omstillingsmål.
-
Vi må doble antall hurtigladere på 3 år
I dag er det 115 elbiler per hurtiglader i Norge. På tre år må vi doble antallet for å kunne dekke behovet til den voksende elbilparken. Hvordan skal vi få det til? Dette var spørsmålet under tirsdagens frokostmøte “Lading og strømnettet”.