-
Forslag om utvidet lagringstid for kameraopptak
Høringstittel: Forslag om utvidet lagringstid for kameraopptak på arbeidsplasser
-
Tiltak som reduserer utslippene fra transportsektoren
I denne artikkelen ser vi nærmere på veitrafikkens bidrag til klimagassreduksjoner. Hvilke tiltak bidrar med størst reduksjoner? Hvordan regner man på klimagassreduksjoner?
-
Forsvaret vil bruke mer biodrivstoff
Stadig flere private og offentlige aktører tar i bruk avansert bærekraftig biodrivstoff utenfor omsetningskravet og bidrar med dette til betydelige utslippskutt som er helt nødvendige for å nå klimamålene. Men en utdatert veileder for offentlige anskaffelser og mangelfull informasjon fra myndighetene begrenser utnyttelsen av dette viktige utslippsreduserende tiltaket.
-
Et avgiftssystem for fremtiden
Hvordan utforme et bærekraftig avgiftssystem for bruk av bil, og samtidig bidra til å nå mål om å redusere klimagassutslippene ved bruk av bil. Drivkraft Norge mener at dynamisk veiprising, sammen med en CO2-avgift som reflekterer det globale klimaavtrykket for alle typer energibærere, kan være løsningen.
-
Møt vårt medlem Circle K Norge
I samtale med Gordon Lawlor, Vice President og Norgessjef i Circle K Norge AS.
-
Tett på vårt medlem Recharge
I samtale med Stian Mathisen, Head of Corporate Communications, Public Affairs and Sustainability, i Recharge AS.
-
Styret i Drivkraft Norge gjenvalgt
21. mai gjennomførte Drivkraft Norge sin generalforsamling på Næringslivets Hus i Oslo. Der ble styret gjenvalgt for en ny periode.
-
Høringssvar til Lavutslippsutvalgets rapport om et lavutslippssamfunn innen 2050
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar til Lavutslippsutvalgets rapport NoU 2023:25 "målet om et lavutslippsamfunn innen 2050". I vårt svar oppfordrer vi til en mer kostnadseffektiv og teknologinøytral tilnærming for å nå Norges klimamål.
-
Tungtransporten trenger biodrivstoff for å nå sine klimamål
Elektrifisering av kjøretøy bidrar vesentlig til å redusere klimagassutslipp, men vil alene ikke være nok til å nå 2030-målene. Vi må benytte flere fornybare energibærere og av de andre fornybare energibærerne vi har i dag er biodrivstoff den mest effektive teknologien for tungtransporten.