-
Bensinstasjoner + lading = sant!
På oppdrag fra Drivkraft Norge, har Elbilforeningen utarbeidet et notat om elbilister og hurtiglademarkedet. Rapporten ble bestilt for at bransjen skal ha et godt faktagrunnlag for det videre arbeidet med å etablere ladepunkter.
-
Økt omsetning av avansert biodrivstoff
Tall fra Skattedirektoratet viser at omsetningen av avansert biodrivstoff i første halvdel av 2018 har økt betydelig sammenliknet med fjoråret. – En gledelig utvikling, mener Drivkraft Norge og Nobio, som begge er en del av samarbeidet Biodrivstoff 2030. Organisasjonene advarer mot å gjøre kortsiktige endringer i biodrivstoffpolitikken.
-
Hurtigladestasjoner må regnes som samfunnskritisk infrastruktur
Andelen elbiler på veien er raskt voksende og nå satser også tungtransporten elektrisk. Hurtigladestasjoner er infrastruktur som sørger for god og nødvendig mobilitet for elektriske kjøretøy og må derfor prioriteres ved tildeling av strøm og areal.
-
Ny Nasjonal Transportplan forsterker innsatsen for lading av tungbil
Regjeringen la i dag frem ny Nasjonal transportplan for perioden 2025-2036. Planen er å bruke i overkant av 1300 milliarder over planperioden på 12 år. Innenfor denne rammen er det blant annet satt av 3,7 milliarder til en forsterket innsats for lading av tungbil. Drivkraft Norge savner likevel en mer teknologinøytral vurdering av effektive klimatiltak.
-
Hvordan kan det offentlige anskaffe biodrivstoff utenfor omsetningskravet?
Vi arrangerer frokostmøte på NIO House 30. april kl. 08:00-09:30 om hvordan det offentlige kan anskaffe biodrivstoff utenfor omsetningskravet.
-
Endringer i avgifter og omsetningskrav fra 1. januar
Nytt år betyr også endrede avgifter på bransjens produkter og noen oppjusterte omsetningskrav for biodrivstoff. Her har vi samlet en oversikt over endringene.
-
Møt samferdselsministeren på eCarExpo!
Drivkraft Norge er partner i eCarExpo som arrangeres 9-11. Februar.
-
– Alle fornybare løsninger må til!
Sammen med Norges Lastebileier-Forbund satte Drivkraft Norge fokus på utslippsreduksjoner innen tungtransporten under årets Arendalsuka. Fagsjef Einar Gotaas var tydelig på at det haster å redusere utslippene, og at alle fornybare løsninger må til dersom klimamålene i 2030 skal nås.