Hopp til hovedinnhold
Logo
Om oss Kontakt oss In English
  • Aktuelt
  • Drivstoff og energi
  • Tall og fakta
  • Ordbok
  • Energistasjoner
Logo
    • Aktuelt
    • Drivstoff og energi
    • Tall og fakta
    • Ordbok
    • Energistasjoner
    Om oss Kontakt oss In English
    1. Drivkraft Norge
    2. Søk
    447 resultater:
    1. Høringssvar til Lavutslippsutvalgets rapport om et lavutslippssamfunn innen 2050

      Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar til Lavutslippsutvalgets rapport NoU 2023:25 "målet om et lavutslippsamfunn innen 2050". I vårt svar oppfordrer vi til en mer kostnadseffektiv og teknologinøytral tilnærming for å nå Norges klimamål.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2024/horingssvar-til-lavutslippsutvalgets-rapport-om-et-lavutslippssamfunn-innen-2050 Høringssvar , Politikk, Biodrivstoff, Klima og miljø, Drivkraft Norge
    2. Tungtransporten trenger biodrivstoff for å nå sine klimamål

      Elektrifisering av kjøretøy bidrar vesentlig til å redusere klimagassutslipp, men vil alene ikke være nok til å nå 2030-målene. Vi må benytte flere fornybare energibærere og av de andre fornybare energibærerne vi har i dag er biodrivstoff den mest effektive teknologien for tungtransporten.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2024/tungtransporten-trenger-biodrivstoff-for-a-na-sine-klimamal Nyhet, Kommentar , Drivstoff, Biodrivstoff
    3. Et skritt i riktig retning, men langt fra nok

      Ladebransjen er klar i tilbakemeldingene: Utfordringene med tilgang til strømnettet er ikke løst, selv om Statnetts endringer er et skritt i riktig retning.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/et-skritt-i-riktig-retning-men-langt-fra-nok Nyhet , Energistasjoner, Elektrisitet
    4. Biodrivstoff er ingen klimabløff

      Den farligste klimabløffen er å se seg blind på én løsning. Vi når ikke klimamålene ved å snakke ned de ulike fornybare løsningene på bekostning av andre.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/biodrivstoff-er-ingen-klimabloff Nyhet , Politikk, Biodrivstoff, Elektrisitet, Klima og miljø
    5. – Sats på fornybar gass fremfor et forbud

      Drivkraft Norge har varslet Klima- og miljødepartementet om våre bekymringer til det foreslåtte forbudet mot fossile brensler i industrien. – Vi er enig i at klimagassutslippene skal ned, men det handler om måten det skal oppnås på, sier administrerende direktør Kristin Bremer Nebben, som også hadde dette som sitt budskap på Gasskonferansen.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/-sats-pa-fornybar-gass-fremfor-et-forbud Nyhet , Politikk, Industri, Gass
    6. Møt vår nye fagsjef!

      Drivkraft Norge har ansatt Hanne Tollerud som ny fagsjef for politikk- og myndighetskontakt.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/mot-var-nye-fagsjef Nyhet , Drivkraft Norge
    7. Høringer om statsbudsjettet

      Denne uken og neste deltar Drivkraft Norge i komitehøringer på Stortinget, i forbindelse med regjeringens forslag til statsbudsjett for 2024.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/horinger-om-statsbudsjettet Nyhet , Politikk, Biodrivstoff, Elektrisitet, Klima og miljø, Veiprising
    8. Plan for lading av tunge elektriske kjøretøy fulgt opp med støtteordning

      Mandag 26. juni overleverte Statens vegvesen sin ladeplan for tunge elektriske kjøretøy langs riksveg til samferdselsministeren. Selv om planen ikke inneholder konkrete støtteordninger, har Enova nå lansert et nytt støtteprogram rettet mot utbygging av offentlig tilgjengelige ladestasjoner for tyngre kjøretøy.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/savner-konkrete-stotteordninger-i-ladeplanen Nyhet , Elektrisitet
    9. Ny standardkvalitet for bensin blir E10

      I løpet av våren kommer det en ny bensin i pumpene på landets energistasjoner. Bensinkvaliteten som er på vei heter E10, og blir det nye hovedproduktet for bensin i Norge.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2023/ny-standardkvalitet-for-bensin-blir-e10 Nyhet
    10. Regjeringen må bruke dynamisk veiprising

      I forslaget til statsbudsjett for 2023 peker regjeringen på utfordringer med fallende inntekter grunnet fordelene ved kjøp og bruk av elbiler. Drivkraft Norge mener at dynamisk veiprising vil sikre likebehandling ved at alle kjøretøy, også elbiler, må betale for bruk av vei. Det vil samtidig sikre forutsigbarhet for forbruker og bransjen. Samtidig vil det sikre stabile inntekter for staten.

      https://www.drivkraftnorge.no/nyheter/2022/regjeringen-ma-bruke-dynamisk-veiprising Nyhet , Drivstoff, Politikk, Bensinstasjoner, Avgifter, Klima og miljø, Drivkraft Norge, Veiprising
    • Forrige
    • Side 13 av 45
    • 1
    • ...
    • 12
    • 13
    • 14
    • ...
    • 45
    • Neste

    Drivkraft Norge

    1. Org. nr. 960 498 704

    Adresse

    Besøksadresse:

    Næringslivets Hus Middelthunsgate 27

    Postadresse:

    Drivkraft Norge Postboks 7190 Majorstuen

    Personvern og vilkår

    • Personvernerklæring
    • Informasjonskapsler

    Kontakt

    • Ansatte
    • Facebook
    • X/Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube