-
Behov for langsiktig bioplan som tar hensyn til avskogingsrisiko
I den politiske prosessen som nå pågår rundt statsbudsjettet og avgift på biodrivstoff, har Drivkraft Norge gitt innspill til en mer fremtidsrettet biodrivstoffpolitikk.
-
EUs kriterier for høy og lav ILUC-risiko
EU-kommisjonen har utarbeidet forslag til kriterier som skal klassifisere biodrivstoff ut ifra om det har høy eller lav ILUC-risiko.
-
– Hydrogen er en naturlig del av fremtidens energistasjoner
Drivkraft Norge har denne uken gitt innspill til myndighetenes arbeid med å lage en helhetlig hydrogenstrategi.
-
Gassprisen 2018 til propanmiljøet
Årets hederspris i gassbransjen gikk til Kjell Hartvigsen og Robert Sellevik.
-
Mye positivt i ny regjeringsplattform
Vi syntes det er bra at regjeringen setter en retning for mer langsiktig satsing på biodrivstoff, slik at vi kan få økt bruk av fornybart, flytende drivstoff i transportsektoren.
-
Høringssvar om forbud av mineralolje
Drivkraft Norge har svart på høringen om forbudet mot bruk av fossil fyringsolje og parafin fra 2020.