-
Møt vårt medlem Air BP Norway
I samtale med Arne Ljungmann, Head of Country Norway, Iceland and Baltics, i Air BP.
-
-
AFSN er nytt medlem i Drivkraft Norge
Vi ønsker Aviation Fuelling Services Norway AS (AFSN) velkommen som nytt medlem i Drivkraft Norge!
-
Årets gasskonferanse nærmer seg!
Sammen med Energigass Norge, Norsk Industri og Norsk Hydrogenforum, inviterer Drivkraft Norge også i år til høstens viktigste gasstreff. Velkommen til årets gasskonferanse den 8. november på Sentralen i Oslo Sentrum!
-
Høring: omsetningskrav for sjøfart
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar på regjeringens forslag om å innføre omsetningskrav for sjøfart. Les våre innspill til utformingen av omsetningskravet her.
-
Positivt med økt omsetningskrav – men fra 1. januar 2024
Drivkraft Norge er positive til økt bruk av biodrivstoff i luftfarten, og at omsetningskravet derfor økes. Vi vil derimot anbefale at kravet ikke endres før 1. januar 2024.
-
Høring om veiprisingskonsepter
Skattedirektoratet og Statens Vegvesen har laget en utredning hvor de skisserer ulike modeller for hvordan et veiprisingssystem kan fungere og tas i bruk. Denne har nå vært ute på høring, og Drivkraft Norge har sendt inn et skriftlig høringssvar som kan leses her.
-
Klimanøytrale løsninger innen 2050
Tirsdag lanserte Drivkraft Norge LPG-bransjens veikart for bransjens ambisjoner om klimanøytrale løsninger innen 2050. Med veikartet ønsker vi å vise hvordan framtidens LPG, basert på fornybare råstoffer, kan bidra til Norges grønne omstillingsmål.
-
Biotallene 2021: Andelen avansert biodrivstoff øker
Nye tall fra Miljødirektoratet viser at det i 2021 ble omsatt 538 millioner liter bærekraftig biodrivstoff i det norske veitransportmarkedet i 2021. Det er 8 % mer enn i 2020. Bruken av avansert biodrivstoff økte med over 20 % fra 2020. Omsetterne av drivstoff rapporterer disse tallene til Miljødirektoratet hvert år.
-
Høringsinnspill til endringer i produktforskriften
Drivkraft Norge har sendt inn en høringsinnspill til endring i produktforskriften. I høringsuttalelsen som er sendt til Mijlødirektoratet foreslår vi blant annet å igangsette et arbeid med å utrede reduksjonsplikt som erstatning for dagens omsetningskrav der alle fornybare energibærere teller med i oppnåelse av kravet.