-
Innspill til regjeringens marskonferanse
- Vi har oversendt et skriftlig innspill med aktuelle punkter til regjeringens marskonferanse, som vi håper regjeringen legger merke til og inkluderer i arbeidet med revidert statsbudsjett og statsbudsjettet for 2023, sier Kristin Bremer Nebben, administrerende direktør i Drivkraft Norge.
-
-
Høring om CO2-utslippskrav til person- og varebiler
Drivkraft Norge er positiv til at EU-kommisjonen gjennom Fit for 55 påpeker at alle fornybare drivstoffer må tas i bruk, og ønsker mer teknologinøytrale virkemidler for å fremme dette ved at de fornybare energibærerne skal vurderes ut ifra livsløpsutslipp.
-
Dette mener Nøstvik om NTP
Regjeringen la i dag frem ny Nasjonal transportplan med samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) i spissen. Generalsekretær i Drivkraft Norge, Inger-Lise M. Nøstvik, mener dagens fremleggelse viser lite nytt for drivstoffbransjen.
-
Ny rapport: Slik kan utslipp reduseres mer treffsikkert
Vista Analyse har lagt frem sin rapport som viser at det å gå fra teknologikrav til utslippskrav vil være mer treffsikkert for å redusere klimagassutslipp fra transportsektoren.
-
Fornuftig anbefaling om veiprising
Regjeringen satte i fjor ned et ekspertutvalg som har sett på fremtidige inntekter for bomringene. I rapporten, som ble overlevert samferdselsministeren i dag, anbefales det veiprising på sikt.
-
Omsetningskravet på høring
Drivkraft Norge har sendt høringssvar vedrørende økningen i omsetningskravet fra 1. juli 2020. Les vårt innspill her.
-
Drivkraft Norges arbeid i tiden fremover
Administrasjonens arbeid fortsetter som normalt, men de ansatte jobber hjemmefra og fysiske møter gjennomføres fremover via telefon eller digitale flater.
-
Møt Drivkraft Norge i Samferdselsteltet i Arendal
Under Arendalsuka er samferdselssektoren samlet under én duk. Håpet er at Samferdselsteltet skal bidra til at sektoren blir godt synlig på Norges viktigste politiske møteplass.
-
Slik kan elbilfordelene ivaretas med veiprising
Veiprising bør omfatte bruksrelaterte bilavgifter, og ikke kjøpsavgiftene. Dermed kan de viktigste elbilfordelene beholdes, hvis politikerne vil.