Myndighetskrav kan hindre utvikling
Drivkraft Norge mener at ladebransjen selv må få utvikle fremtidens betalingsløsninger. Det vil på lang sikt være til forbrukerens beste.
9 resultater
Drivkraft Norge mener at ladebransjen selv må få utvikle fremtidens betalingsløsninger. Det vil på lang sikt være til forbrukerens beste.
Med strategisk godt plasserte energistasjoner, ønsker bransjen å tilby energi også til elbilistene. For å få til det, må vi rydde vekk noen barrierer for å hjelpe til med å sikre en økonomisk bærekraftig infrastruktur for lading.
Drivkraft Norge har vurdert handlingsplanen for alternative drivstoff, og har følgende innspill til videre oppfølging.
I lys av bompengedebatten, har landsstyret i FrP sagt nei til veiprising. Drivkraft Norge frykter at dette kan gå på bekostning av å få utredet veiprising som erstatning for bensin- og dieselavgiften.
Veiprising bør omfatte bruksrelaterte bilavgifter, og ikke kjøpsavgiftene. Dermed kan de viktigste elbilfordelene beholdes, hvis politikerne vil.
Avgiftene på biodrivstoff må vris fra å premiere volum, til å premiere klimagassreduksjoner. Les vår kommentar som stod i Finansavisen 24. juli 2018.
Vi syntes det er bra at regjeringen setter en retning for mer langsiktig satsing på biodrivstoff, slik at vi kan få økt bruk av fornybart, flytende drivstoff i transportsektoren.
Innføring av bensinkvaliteten E10, økt CO2-avgift på gass til industrien og støtteordning for alternative energibærere er blant temaene. Les våre kommentarer til statsbudsjettet her!
Les vår kronikk om hvorfor vi mener biodrivstoff er en del av fremtidens løsning.