Drivkraft Norge

Innhold

Artikler

Vis filtrering

16 resultater

Type artikkel
Velg område
16 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Nyhet, Politikk, Biodrivstoff, Klima og miljø

    EUs kriterier for høy og lav ILUC-risiko

    EU-kommisjonen har utarbeidet forslag til kriterier som skal klassifisere biodrivstoff ut ifra om det har høy eller lav ILUC-risiko.

  2. Nyhet, Politikk, Avgifter, Veiprising

    – Et uforståelig nei til veiprising

    Flertallet i transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget har stemt nei til forslaget om å utrede veiprising til erstatning for både bompenger og andre bruksavgifter for bil. Drivkraft Norge er skuffet over avgjørelsen.

  3. Nyhet, Politikk, Avgifter, Veiprising

    Se video fra vårt frokostmøte om veiprising

    Fikk du ikke med deg arrangementet, kan du se det her.

  4. Nyhet, Politikk, Energistasjoner, Biodrivstoff, Hydrogen, Elektrisitet, Veiprising

    Mye positivt i Granavolden-plattformen

    Drivkraft Norge er fornøyd med flere av signalene fra den nye regjeringserklæringen.

  5. Nyhet, Politikk, Avgifter, Klima og miljø, Arrangementer, Veiprising

    Frokostmøte om veiprising

    Hva er dynamisk veiprising, og hvordan vil et slikt avgiftssystem fungere i praksis? Dette er spørsmål vi vil besvare på vårt frokostmøte som vi arrangerer sammen med OFV. Velkommen skal du være!

  6. Nyhet, Politikk, Biodrivstoff

    Glad for teknologinøytral og langsiktig biopolitikk

    Drivkraft Norge er positive til den signaliserte biodrivstoffpolitikken i budsjettforliket, og at det ikke ble gjort kortsiktige endringer for å saldere budsjettet.

  7. Nyhet, Politikk, Avgifter, Veiprising

    Ap og KrF positive til veiprising

    I stedet for dagens bompengeordning, ønsker de å erstatte dette med veiprising. – En god nyhet, mener Drivkraft Norges generalsekretær.

  8. Nyhet, Drivstoff, Politikk, Biodrivstoff, Klima og miljø

    Økt omsetning av avansert biodrivstoff

    Tall fra Skattedirektoratet viser at omsetningen av avansert biodrivstoff i første halvdel av 2018 har økt betydelig sammenliknet med fjoråret. – En gledelig utvikling, mener Drivkraft Norge og Nobio, som begge er en del av samarbeidet Biodrivstoff 2030. Organisasjonene advarer mot å gjøre kortsiktige endringer i biodrivstoffpolitikken.

  9. Nyhet, Politikk, Biodrivstoff, Klima og miljø, Høringssvar

    Innspill til Energi21-strategi

    Drivkraft Norge gitt innspill til Energi21-strategien. Les vårt høringssvar her.

  10. Kommentar, Politikk, Biodrivstoff, Hydrogen, Elektrisitet, Avgifter

    Mye positivt i ny regjeringsplattform

    Vi syntes det er bra at regjeringen setter en retning for mer langsiktig satsing på biodrivstoff, slik at vi kan få økt bruk av fornybart, flytende drivstoff i transportsektoren.