Kortbetalingskrav kan forsinke utbyggingen av hurtigladere
Regjeringens krav om kortbetaling på nye hurtigladestasjoner kan få konsekvenser for utbyggingstakten av hurtigladere i Norge.
29 resultater
Regjeringens krav om kortbetaling på nye hurtigladestasjoner kan få konsekvenser for utbyggingstakten av hurtigladere i Norge.
Ladestrategien til regjeringen mangler forslag til rask oppkobling til strømnettet og har et krav om kortbetaling. To faktorer som kan hindre utvikling og innovasjon for forbruker. Ellers har regjeringen lansert mange gode punkter i strategien.
Drivkraft Norge mener at ladebransjen selv må få utvikle fremtidens betalingsløsninger. Det vil på lang sikt være til forbrukerens beste.
I dag er det 115 elbiler per hurtiglader i Norge. På tre år må vi doble antallet for å kunne dekke behovet til den voksende elbilparken. Hvordan skal vi få det til? Dette var spørsmålet under tirsdagens frokostmøte “Lading og strømnettet”.
Drivkraft Norge har sendt inn høringsinnspill til Strømnettutvalgets utredning «Nett i tide – om utvikling av strømnettet». Vi mener at Strømnettutvalget har mange gode anbefalinger. Drivkraft Norge støtter særlig utvalgets anbefalinger til tiltak for å få raskere utbygging av strømnettet i Norge.
Politiskflertall for utredning av reduksjonsplikt under Arendalsuka. -Tiden er inne for at vi får utredet hva som er det mest effektive virkemiddelet for å oppnå størst miljøgevinst i transportsektoren, sier Kristin Bremer Nebben i Drivkraft Norge.
Drivkraft Norge har oppdatert ny mal for faremerker som kan benyttes på drivstoffpumpene.
1. mars ble kunnskapsgrunnlaget for arbeidet med en nasjonal ladestrategi overlevert fra Statens vegvesen og Miljødirektoratet til Samferdselsdepartementet og Klima- og miljødepartementet. Drivkraft Norge er blitt invitert til å levere våre innspill til den nasjonale ladestrategien. Vi foreslår blant annet sømløse saksbehandlingsprosesser og tiltak for etablering av hurtigladere i distriktene.
Torsdag 3. mars var det offisielle åpning av Shell Brumunddal langs E6.
Drivkraft Norge mener det nye forslaget til hvordan man skal informere om prisforskjeller på el og flytende drivstoff vil være mer villedende enn veiledende.