Møt samferdselsministeren på eCarExpo!
Drivkraft Norge er partner i eCarExpo som arrangeres 9-11. Februar.
33 resultater
Drivkraft Norge er partner i eCarExpo som arrangeres 9-11. Februar.
Nytt år betyr også endrede avgifter på bransjens produkter og noen oppjusterte omsetningskrav for biodrivstoff. Her har vi samlet en oversikt over endringene.
Ladebransjen er klar i tilbakemeldingene: Utfordringene med tilgang til strømnettet er ikke løst, selv om Statnetts endringer er et skritt i riktig retning.
Drivkraft Norge mener klimapolitikken må vris til å fokusere på utslippsreduksjoner, fremfor teknologi. Løsningen kan være å få på plass et reduksjonspliktsystem.
Regjeringens krav om kortbetaling på nye hurtigladestasjoner kan få konsekvenser for utbyggingstakten av hurtigladere i Norge.
Ladestrategien til regjeringen mangler forslag til rask oppkobling til strømnettet og har et krav om kortbetaling. To faktorer som kan hindre utvikling og innovasjon for forbruker. Ellers har regjeringen lansert mange gode punkter i strategien.
Drivkraft Norge mener at ladebransjen selv må få utvikle fremtidens betalingsløsninger. Det vil på lang sikt være til forbrukerens beste.
I dag er det 115 elbiler per hurtiglader i Norge. På tre år må vi doble antallet for å kunne dekke behovet til den voksende elbilparken. Hvordan skal vi få det til? Dette var spørsmålet under tirsdagens frokostmøte “Lading og strømnettet”.
Drivkraft Norge har sendt inn høringsinnspill til Strømnettutvalgets utredning «Nett i tide – om utvikling av strømnettet». Vi mener at Strømnettutvalget har mange gode anbefalinger. Drivkraft Norge støtter særlig utvalgets anbefalinger til tiltak for å få raskere utbygging av strømnettet i Norge.
Politiskflertall for utredning av reduksjonsplikt under Arendalsuka. -Tiden er inne for at vi får utredet hva som er det mest effektive virkemiddelet for å oppnå størst miljøgevinst i transportsektoren, sier Kristin Bremer Nebben i Drivkraft Norge.