Oppdaterte faremerker for drivstoff
Drivkraft Norge har oppdatert ny mal for faremerker som kan benyttes på drivstoffpumpene.
21 resultater
Drivkraft Norge har oppdatert ny mal for faremerker som kan benyttes på drivstoffpumpene.
Torsdag 21. april lanserte Drivkraft Norge drivstoffbransjens veikart mot klimanøytralitet på et frokostmøte på Hotel Bristol i Oslo. – At drivstoffbransjen skal bli ikke-fossil blir krevende, men det er fullt mulig, sier administrerende direktør i Drivkraft Norge, Kristin Bremer Nebben.
Prisen som forbrukeren betaler per liter flytende drivstoff når tanken fylles på bilen er avhengig av en rekke ulike faktorer.
Drivkraft Norge har sendt inn en høringsinnspill til endring i produktforskriften. I høringsuttalelsen som er sendt til Mijlødirektoratet foreslår vi blant annet å igangsette et arbeid med å utrede reduksjonsplikt som erstatning for dagens omsetningskrav der alle fornybare energibærere teller med i oppnåelse av kravet.
Torsdag 3. mars var det offisielle åpning av Shell Brumunddal langs E6.
Store fall i salget i månedene med strenge koronarestriksjoner, og en sommer preget av mye bilkjøring i eget hjemland, er noen av trendene for fjorårets drivstoffsalg.
Tall fra SSB som viser drivstoffomsetningen i august, indikerer at salget av drivstoff for veitrafikken har hentet seg inn igjen etter at koronatiltakene ble lempet på i mai.
I sommer (juni og juli) ble det solgt like mye bensin og diesel som i fjor sommer. For bransjen er dette positivt, etter at salget falt kraftig under starten av koronakrisen.
Juni og juli er de månedene i året det pleier å bli solgt mest drivstoff. Salget av bensin i juni i år er høyere enn samme måned i fjor. Økningen i salget skyldes trolig at så mange nordmenn velger å feriere i eget land denne sommeren.
Salget av bensin og autodiesel til veitrafikken går fortsatt noe ned, viser foreløpige tall fra Statistisk Sentralbyrå (SSB). Tre årsaker pekes på som grunnen til nedgangen.