Høringssvar om ny styringsavtale for Enova
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar om ny styringsavtale for Enova som utdyper vårt innlegg på Klima- og miljødepartementets innspillsmøte 18. april.
30 resultater
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar om ny styringsavtale for Enova som utdyper vårt innlegg på Klima- og miljødepartementets innspillsmøte 18. april.
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar til Energidepartementet om fornybardirektiv III (Renewable Energy Directive III). I høringssvaret vårt oppfordrer vi Miljødirektoratet til å legge opp til et tett samarbeid med både transportetatene og NVE i arbeidet med å følge opp artikkel 25 i fornybardirektiv III.
Drivkraft Norge, bransjeforeningen for selskaper som selger drivstoff og energi, deltok i dag på høring om Nasjonal transportplan (NTP) 2025-2036 i transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget. Der fokuserte vi på teknologinøytralitet, dynamisk veiprising, ladeinfrastruktur og tettere samarbeid mellom myndighetene og bransjen.
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar på Jernbanedirektoratet sin utredning «KVU Green». Vi mener den avviser bruk av avansert biodrivstoff på feilaktig grunnlag.
Drivkraft Norge har sendt høringsinnspill på totalberedskapskommisjonens utredning. Vi trekker frem viktigheten av drivstoff for beredskap, samt understreker behovet for at fornybart drivstoff også kan inngå i beredskapslager.
Drivkraft Norge har sendt svar på to høringer relatert til nullutslipp på sjøen. Den ene om krav om nullutslipp av klimagasser fra ferjer og hurtigbåter, og den andre om nullutslipp i verdensarvfjordene.
I forbindelse med utformingen av Nasjonal transportplan 2025-2036, har transportvirksomhetene foreslått sine prioriteringer og hvordan ressursene bør fordeles. Disse forslagene har vært på høring, og Drivkraft Norge har sendt inn innspill på vegne av bransjen.
Drivkraft Norge har sendt høringsinnspill til Energikommisjonens NOU 2023:3 «Mer av alt – raskere».
Drivkraft Norge har sendt inn høringssvar på regjeringens forslag om å innføre omsetningskrav for sjøfart. Les våre innspill til utformingen av omsetningskravet her.
Regjeringens krav om kortbetaling på nye hurtigladestasjoner kan få konsekvenser for utbyggingstakten av hurtigladere i Norge.